❗ Με αφορμή ερώτηση που υπέβαλαν οι δημοτικοί σύμβουλοι της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης “ΑΓΑΠΩ ΖΩΓΡΑΦΟΥ” στην Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας, αποκαλύφθηκε μια ανησυχητική ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ πραγματικότητα:
🔹Η εκάστοτε Δημοτική Αρχή αδυνατεί να εποπτεύσει τις εταιρείες κοινής ωφέλειας και τηλεπικοινωνιών που εκτελούν εκσκαφές στους δρόμους της πόλης χωρίς σωστή επίβλεψη. Οι πολίτες πληρώνουν το τίμημα του “ράβε-ξήλωνε” με κατεστραμμένους δρόμους και επικίνδυνες παρεμβάσεις.
🔹 Τα τέλη διέλευσης αποφέρουν περίπου 100.000 € ετησίως, χωρίς προβλέψεις για ποινές.
👉 Να θυμίσουμε ότι σε ερώτησή μας παλαιότερα, (Μάρτιος 2024) είχε αναφερθεί ότι ο Δήμος δεν είχε εισπράξει τέλη διέλευσης από το 2021 (πλέον εισπράττονται)
🔹 Οι εργασίες της ΕΥΔΑΠ και τηλεπικοινωνιών προκαλούν συχνά ζημιές στο οδικό δίκτυο.
🔹 Δεν έχουν επιβληθεί ΠΟΤΕ πρόστιμα στις εταιρείες κοινής ωφέλειας και τηλεπικοινωνιών, ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ακόμη κανονιστικό πλαίσιο που θα επιβάλει ρήτρες στις εταιρείες αν δεν έχουν προβεί σε άρτια αποκατάσταση του σημείου επέμβασης εντός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου.
👉 Η Διοίκηση του Δήμου κατανοώντας ότι επιβάλλεται πλέον η δημιουργία και ψήφιση ενός συγκεκριμένου κανονιστικού πλαισίου θα το φέρει σε ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο από τις αρχές του 2026. ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ…
🟣 Καθώς εμείς επισημάναμε την ανάγκη θέσπισης κανονιστικού πλαισίου, θα συμβάλουμε ενεργά στη διαμόρφωσή του με συγκεκριμένες προτάσεις.
📍 Ως Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση “Αγαπώ Ζωγράφου” ζητούμε:
1) Άμεση ολοκλήρωση και εφαρμογή του κανονιστικού πλαισίου που θα προβλέπει πρόστιμα και ρήτρες.
2) Θέσπιση διαδικασιών ελέγχου, είτε με καλύτερο συντονισμό, είτε με ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης έργων. Οι δημόσιοι χώροι δεν είναι ιδιοκτησία κανενός εργολάβου. Ανήκουν στους πολίτες και πρέπει να παραδίδονται όπως αξίζουν.
3) Διαφάνεια και δημοσιοποίηση όλων των αδειών και ελέγχων.
Είναι κατανοητό πως η υποστελέχωση στις υπηρεσίες των Δήμων δημιουργεί σοβαρές δυσκολίες, όμως δεν μπορεί να αποτελεί μόνιμη δικαιολογία για την έλλειψη ελέγχου στα έργα των εταιρειών κοινής ωφέλειας.
❗Η προστασία της πόλης και των υποδομών της δεν μπορεί να περιμένει.
Οι δρόμοι δεν είναι εργοτάξια χωρίς έλεγχο!

